יום שלישי, 3 ביוני 2008

קופיקו הגננת

ההמלצה היא של נועה כהן כתה ג/1
תעודת זהות
שם הספר – קופיקו הגננת
שם הסופרת – תמר בורנשטיין-לזר
מספר עמודים -78
מספר פרקים – 10
סוג הספר – הומוריסטי ( מצחיק).
הוצאה לאור – ספרי גרף אור דפטל, עמק עזריאלי 11, ת"א
איור ועטיפה- אריה מוסקוביץ
עיצוב- זיוה ישראלי
שנת הוצאה לאור – 1989, תשמ"ט
נכתב באותיות תפוס גדולות, מנוקד.

הגיבור שהרשים אותי הוא : קופיקו
קופיקו הרשים אותי בזה שהתנהגותו פראית , מרבה להשתולל ולעשות שטויות וגם אני אוהבת להשתולל .

תאור הדמות:
תאור חיצוני – הוא קוף,שערו בצבע חום, אוזניו כמו של בני אדם אך גדולות יותר.
הולך על שתי רגליים ולא על ארבע.
לבוש כמו ילד. עיניו בצבע תכלת , עגולות וגדולות.
תמיד מחייך ומידי פעם נועל נעליים.
תאור פנימי - מרתק – עושה דברים כיפיים, כמו מעשי שטות.
מחליף דמויות – מנסה מקצועות שונים כמו : גננת, סנדלר, אחות, רועה, תופרת,
אופה למרות ניסיונותיו הרבים לא מצליח ותמיד מסולק.
מתחמק מהאמת , משקר.
לא אחראי על מעשיו.
אוהב לעזור לזולת.
מצחיק ומבדר ( לכן כתבתי שהספר הומוריסטי ).

סיום אחר לסיפור
לבסוף יואב השכן היה צריך לנסוע. הוא בא לקופיקו ואמר לו : " קופיקו, אני מצטער אבל אני צריך לנסוע ".
אחד הילדים שבא לצפות בתחרות בא ואמר : " מה דעתך שתביא את תרנגוליך ?". " אני מפחד שהוא יאבד" אמר יואב.
קופיקו אמר :" אל תדאג יואב, נטפל בו ".
לאחר השיחה השאיר יואב את תרנגולו ונסע.
אחרי כמה דקות קופיקו הכריז : " גבירותיי ורבותי, סליחה על ההמתנה. עכשיו מתחילה התחרות ! ".
התרנגולים החלו בקרב ולבסוף התרנגול של קופיקו ניצח.

אין תגובות: